tisdag 10 april 2007

Ellen arbetar

Mitt huvud är helt... tomt.

Jag har försökt koncentrera mig för mycket på skolarbetet. Det har gått åt skogen.
Det är så jobbigt när jag inte lyckas hålla fokus på arbetet! Jag får bara panik och får sitta ännu längre vid datorn.
Jag har försökt skriva fantasyhistorien som vanligt. Jag lovar, ni är lika trötta på att höra den som jag är på att skriva den.

För övrigt älskar jag tisdagar nu för tiden.
Tisdagar = man får jobba hemma (och slipper också komma till bamba och städningen av klassrummen, man behöver bara stanna till elva)
Jag och Elin har jobbat duktigt med vår Photostory. Jag tror inte jag har så mycket ångest inför den nu.
Det är bra!

Det är mycket i skolan nu har jag en känsla av. Grejen är att det liksom inte är tillåtet att börja gnälla redan i sjuan, för vi har inte ens börjat få betyg än! Så fort jag uttalar mig om att det är jobbigt får jag höra "Människa, klagar du redan nu??!! Väääännnnttttaaaa bara tills åttan och nian och gymnasiet för då jävlar ska du få se vad arbete betyder!!".
Typ.

När jag är klar med fantasyhistorien kommer jag krama alla (frivilliga).

Nu ska jag dricka varm mjölk. Svejs.


...Oj vad fånigt det lät.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Den där fantasyhistorien du pratar om...har ni ingen deadline för den? =O Känns liksom som att du hållt på med den ett bra tag..^^

Lillasyster Ellen sa...

Ähum... vi har på oss till nästnästa onsdag. Det är ganska lång tid vi har, men det är bara en till anledning till varför det måste vara så himla bra. Suck.

Anonym sa...

aah..tyket. då kan du ju inte skylla på tidsbrist...=/ men men, lycka till. d löser sig säkert! =)

god_knows sa...

Det går bara sämmre och sämmre för mig med svenska arbetet... Jag får lite paaannnik när jag tänker på det!puss.

//alva

Alice&Ella sa...

Jag får typ fobi när jag tänker att det blir VÄRRE i åttan... herregud hjälp mig!
Vi håller också på med ett svenska arbete om våra idoler... jag valde jenny wilson... Samtidigt med idolarbetet jobbar vi med lag och rätt, typ "vad kallas det när man har sett ett brott" och såna grejer...
men lycka till pusspuss

ps. vittne är svaret :P

Lillasyster Ellen sa...

Jag säger ju det! Lärarna har börjat pressa på för mycket! Samtidigt som de säger "neeej då, jag kräver inget av er, ni går ju trots allt baaaraaaa i sjuan." så säger de "men herregud, ni går ju i sjuan! detta är inte särskilt mycket, i ÅTTAN blablablabla"
I hate lärare så mycket just nu. :P

Alice&Ella sa...

i alla fall de flesta lärare... förutom martin, våran NO-lärare... Alice eller Alva kanske har berättat om honom?

god_knows sa...

Jaa, det har sääkert Alva i alla fall... Hon pratar sååå mycket om honom såå...

// alice

Alice&Ella sa...

vad har emot martin, kan du inte bara acceptera att jag och alva gillar martin? (ps detta är ett meddelande till Alice, inte till ellen)

Anonym sa...

Jag dör snart! om lärarna slutar ha damp på oss snart kommer jag helt ärligt gå in i väggen av all stress.

Ps. Har också problem med fantasin :'(

Anonym sa...

" Vi är oroliga för era betyg och ni kommer inte få högre än G många utav er vi förväntar oss att ni har gjort den här uppgiften jätte bra nu men vi har ju inga krav på er och vänta bara tills betygen kommer i åttan alla kommer få sig en tankeställare.........blabla bla