onsdag 11 april 2007

Ellen går på teater

Jag har just sett den svartaste teaterpjäs jag någonsin sett.
Utan någon ljusglimt och utan något hopp.
I en och en halv timme har jag, Jenni, mamma, Agnes och mammas elever tittat på ren misär helt enkelt. Pjäsen hette "En måste ju leva". Och ska jag vara ärlig så gillade jag den.
Trots att det bara var skrik och slagsmål och glåpord och blatte hit och blatte dit och rasism och jagvetintevad, så var det något som var bra. Någonstans berörde den. Och det blev ju inte sämre av att en av huvudpersonerna spelades av Josefin Neldén, en människa jag utan att veta hennes namn beundrat efter filmen Tjenare Kungen. Hallååå, hon är ju liksom Abra!
Världens coolaste person.

I alla fall har det varit grymt trevligt. Och i det här fallet är trevligt ett mycket bra ord.

Åsa har just haft värkar förresten. Fast bara värkar än så länge, så man kan väl säga att jag är en och en halv faster för tillfället. Det ska bli en flicka vet vi.
De skulle visst försöka sova nu så vi kan inte ringa och vara glader i telefonen än. Och det kan inte vara särskilt brådskande med förlossningen. Kanske imorgon?
Jag håller tummarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför gillade du pjäsen? den var ju nattsvart! alla skrek och var elaka mot varann om dom inte slog ner varann eller tog struptag. vad var det du gillade? vill veta.
(jag gillade den också. konstigt va.)

StarShip sa...

Åh, Pjäsen ja! Den va ganska underlig och kände mig nästan lite illa berörd över att det va lite överdrivet med "Svenne" och "Blatte" och att det va krig och en massa saker, Det händer säkert i verkligheten det är jag medveten om, men det känns lite konstigt att någon kanske hatar dig för att du är Svensk? Jag hatar inte "Blattar" som folk kallar det, Borde jag skaffa en skylt som visar det för att inte riskera att bli nerslagen (?)
Men på nått sätt tyckte jag också att den vart bra! Och det med att vi såg "Abra" var ju liksom mega coolt, Har sakt det till hela min klass nu! xD
Och grattis till dig som FASTER!

/ <123456789