onsdag 2 maj 2007

Ellen lyssnar på ingenting

[Ingenting] - Punkdrömmar

Kommer du ihåg?,
Genom Europa med ett tåg.
Även om jag är lyckligare nu,
längtar jag alltid tillbaka ändå.
Du har hört det förut, alla har sagt det till dig.
Det kommer aldrig att gå, dem kommer aldrig få mig att säga så om mina

Punkdrömmar, punkdrömmar.
Punkdrömmar om rödvin och svarta jeans, punkdrömmar.

När jag hörde talas om Ingenting trodde jag att det var någon pop-motsvarighet till Fronda. Men icke, Ingenting är bra.
Riktigt jäkla bra.


3 kommentarer:

Sisyfos the pusherman sa...

Jag minns, genom Europa med tåg. Nostalgi, eller kanske ska jag säga ostalgi.

Jag, Hugh Grant sa...

punkdrömmar om berlin och anarki.

Lillasyster Ellen sa...

ANDERS! Saknaden efter dig är enorm. Kom tillbaka till världen! Berlin kan ta sig i röven. Göteborg, NU!