söndag 13 maj 2007

Ellen nördar

Det var så uppladdat igår.
Vi hade chips, godis, popcorn, läsk och päronsplitt. Vi satt på helspänn framför TV:n fyra minuter innan det skulle börja. Bara för att vara säkra på att inte missa inledningslåten.
Vi hade dricka i glasen för att vara färdiga att skåla. Och vi gjorde en god cirkel genom att ta varandra i handen bara för att vi var så nervösa.
Det började, och vi jublade.

Men. Ja. Så gick det som det gick.
Trots vår goda cirkel och vårt tajmade skålande och våra applåder och våra traditionella utsatta femmor på Sverige, så gick det åt fanders.
Snopna satt vi i TV-soffan och kastade skit på discobollarna från Ukraina, slibb-människorna med dunka-dunka-musiken från Turkiet och den cp-dåliga musiken från jobbiga länder man inte kunde uttala namnen på.
Waaah, vart finns människorna som fattar att The Ark är bra?? Jag fick totalkrupp på alla östländer som klappade varandra på ryggen och inte gav oss ett enda poäng.
Eh, okej då. Vi gjorde ju exakt likadant, men eftersom Sverige har typ tre grannländer medan Ukraina har 20 så tycker jag det är mer okej.

Jaja. Jag, Camilla, Kajsa och Mimmi lyckades ha det kul ändå. Trots att det är nördigt så ÄR det faktiskt tradition med EVSC.
Nördigheten var ganska upphöjd igår. Men som sagt. Kul var det.

Idag ska jag i alla fall bara göra nyttiga saker. Baka till skolkaféet, dra upp fler maskrosor (misshandla mina händer) och träna saxofon. Först ska jag äta något som inte innehåller socker.
En applåd och skål för Ellen!

5 kommentarer:

Alice&Ella sa...

Kunde inte sagt det bättre själv, de där östländerna tar över hela tävligen..

//Ella

god_knows sa...

Skål!Puss!

Alva i sjukligt tillstånd

Anonym sa...

maoo :D The Ark skulle vunnit ;( puss <3 :D

god_knows sa...

Asså. Jag kan bara inte placera The Ark i min Tycka Om-Inte tycka om- lista. För ibland tycker jag att de är lite oliga, oj haha roliga (olasaloolasalo), ibland tycker jag att de är lite för... fjolliga/konstiga/jagvetinte men jag har alltid ansett att de aldrig skulle kunna placera sig bra i Eurovision Song Contest. Suck. Jaha, och nu får dem väl inse att det inte går att bli kända över hela europa bara för att de är med i ESC. De får turnera arslet av sig, precis som alla andra band. Utan genvägar.

// Alice

PS. nu har jag klippt mig lite igen.

Anonym sa...

nördigheten var på topp men de e de värt en gång om året!