lördag 28 juli 2007

Ellens gårdagens drama


Jag kanske ska på Way Out West!!! Kanske kanske kanske. Fyfarao vad underbart om jag kan gå.
Bara jag har råd, och om min preliminära konsertkamrat inte drar sig ur. Ååååh, jag hoppas!

Nu är mamma och pappa på sin cykelsemester. De åkte igår, så just för tillfället är jag själv här hemma.
Ganska intressant faktiskt. Jag har pappas Ica-kort. Och i stort sett alla möjligheter att göra saker jag annars inte får (...trots att det sträcker sig till att typ spela musik högre än vanligt och... äta kladdkakssmet utan att gömma skålen). Jag ska handla snart eller sen.

Jag tror att jag gillar det här. Snart ska jag till Kajsa.

Igår, efter att jag ätit det godaste jag någonsin ätit på en restaurang på Emo-Emils födelsedag, åkte jag hem till Jenni för att slippa sova ensam. När vi skulle till Filmtajm någon gång innan elva stod jag och dansade i en hiss till Säkert! och Jenni tittade på, och plötsligt så stannar hissen. En halvmeter från bottenvåningen. Och vad vi än gör så rör den sig inte.
Medan jag sitter och hysteriskrattar försöker Jenni prata med en man i taket och säga att vi sitter fast på Gitarrgatan 3, och sedan får vi sitta i trekvart och vänta på att en gubbe skulle komma och hjälpa oss ut.
På något sätt skulle det varit lite mer acceptabelt att fastna mellan två våningar, för då är det ändå ganska klaustrofobiskt, men nej, detta var 50 centimeter ovanför golvet, och jag tror att den där gubben fnissade ganska mycket.
Dagens drama, i vilket fall.

Nu tänkte jag göra falafel innan jag åker till Kajsa. Hejsvejs.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har råd med way out west, men behöver egentligen annat... Har VERKLIGEN ett dilemma.

Anonym sa...

fint drama (:

Anonym sa...

nawwe grillen:D<33 okej ellen bohem e helt okej att bli men förkorta byxor?:O du kan ju börja se ut som visa andra personer:P och de vill vi ju inte riskera!

StarShip sa...

Haha, jag kommer ihåg det som om det vart igåår.

Lillasyster Ellen sa...

HAHAHA mimmi, lägg av! Skolan har inte börjat än och vad sa vi om detta? xD
Jenni, det gör jag med kan jag säga. Jag skrattar lite.