fredag 23 mars 2007

Ellen jobbar

Vi på Ebba Petterssons Privatskola är så himla internationellaaaaa.
Så därför har vi idag sluppit skolan, för att vi skulle jobba hemma och samla in pengar till en skola i Sierra Leone.

Jag har gjort följande:
  • Följt med mamma och simmat.
  • Följt med mamma och låtit henne köpa underkläder och vita converse till mig.
  • Följt med mamma och handlat.
  • Dammsugit vardagsrummet.
  • Lagat tacosmiddag
  • Plockat ur och in i diskmaskinen
  • Dukat
  • Städat köket

Jag har ätit två bananer. Vad är detta med bananer nuförtiden? Bananer är inte ens särskilt gott. (Men nyttigt, säger Anna Skipper. Mycket nyttigare än wienerbröd och pizzor.)

Förutom det har jag träffat Agnes, flashat med mina byxor, bestämt träff med poliskår-Lisa på tisdag och eventuell fika imorn med Kajsa och några fler.

Och hallå, JAG HAR KÖPT VITA CONVERSE! Men tyvärr är de inte så snygga just nu. De luktar så där hemskt nytt och ser så där colgatevita ut så att de lyser i mörkret. Jag får gå och skrapa de i marken ett tag för att jag ska kunna använda dem. Jag har tre par skor! Jag kan nästan avancera till modebloggare. Heh.

Jag sitter just nu och tänker på alla roliga butiker och alla fina 2nd hand-kläder och prisvärda fynd och överflödet av kläder jag ska hitta i Stockholm! Jag har höga förväntningar. Det kan inte vara bra. Jag ska egentligen bara ha med mig pengar till en vårjacka. Men jaja, drömma kan man ju.

2 kommentarer:

StarShip sa...

Aaw, Ellen. Låter som du har haft den bra dag! =P Lycka till med fikan och det! :) Vi hörs snart! :D

Anonym sa...

hehe..vita converse! om ja köper liknande brallor som du så ser vi ju fan likadana ut t slut =P