fredag 30 mars 2007

Ellen smyger


Snart åker vi.
Om ungefär... *räknar på fingrarna*... tre och en halv timme åker tåget mot Uppsala. Och jag har inte packat än. Men det löser sig.

Idag var det först meningen att jag skulle gå hem efter bildlektionen som slutar vid elva. Sedan sade pappa att jag skulle gå hem halv elva istället. Då tänkte jag att det var lika bra att åka hem direkt efter idrotten som slutar tio. Och först idag tänkte jag att det var grymt onödigt att åka dit över huvud taget, men diplomatisk som jag är så åkte jag ändå dit, bara för att kunna säga hejdå till klassen innan lovet liksom.
Så kommer jag dit, och får veta att vi ska ha poängpromenad istället. Och jag ba nej jag tror inte det och åkte hem.

Så, efter att ha fått smyga in bakvägen in i skolan för att hämta ett arbete, så att inga lärare skulle märka mig, gick jag hem. Och det känns så jäkla skönt. Jag ska sova. Sådeså.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alice säger: Förstår dig, underbart, så skulle jag ockå gjort...

Sonja säger: Oj... Ellen ser lite drogad ut...

Observera att Sonjas åsikter absolut inte återspeglar sig i Alic3e.

StarShip sa...

Aaawww :D

Anonym sa...

haha va du i skolan? va diskret du e ellen såg ju inte dej:P

Lillasyster Ellen sa...

Hahaha, jag vet. Jag kom in, träffade Camilla och Johanna, och när Jessica kom och sade att vi skulle ha poängpromenad dog jag och gick därifrån. Det var meningen att Camilla skulle hälsa till dig och Kajsa men det glömde hon ^^