måndag 2 april 2007

Ellen stockholmar

Nu är jag hemmaaaa.

Uppsala är färdigbesökt. Och det har varit för kort som vanligt.
En liten snabbgenomgång av min visit:
I fredags kom jag och pappa fram vid jagkommerinteihågnär men typ halv sex. Vi åkte hem till Joel och Åsa och Signe och åt.
Pappa köpte godis. Jag var glad. Det var inte Signe.
Hon var bottenlöst ledsen under hela vår vistelse där. Varför kan man inte låta bli att känna sig sårad när ett barn skriker när man vill pussa på det? Jag vill ju krama dig Signe!
Jag kommer ihåg att jag fastnade vid Signes barnprogram, men sedan har jag stora minnesluckor av vad vi gjorde efter det.
Jag kommer bara ihåg att jag somnade direkt och blev väckt halv åtta på morgonen.

Olivia sjunger Internationalen utanför slottet. Fint


Jag och Olivia åkte vid 10.10 till Stockholm, och kom fram runt elva. För att sammanfatta allt kan man säga att jag hade förjävligt ont i fötterna efteråt. När man går runt i nio timmar i ett par oingångna converse så är det kanske ganska förståeligt.

Vi sprang runt på Drottninggatan och Kungsgatan, in i Sturegallerian, upp för Kungsgatan, in på ett halvsunkigt kafé med äckligt te och omustig soppa, vidare på Drottninggatan, in i Gamla stan, snirkelisnorklar, trappa, slottet, Gamla stan, tunnelbana och sedan dö på tåget.
Det var väldigt lyckat i alla fall. Jag köpte bland annat en adidaströja att dö för, så det var ett sjukt bra köp.

Vid slottet. *Ellen försöker ta fin utsiktsbild*

Vi gick hem till henne, tittade på en hjärndöd men bra Tim Burton-film och drack Coca Cola, och sedan somnade jag i hennes säng. Hon låg vaken. Haha.


Idag har jag träffat Joel, Åsa, Signe och pappa hemma hos min faster.
Det var goda bullar, men jag har ett oövervinnligt hat mot bullfat. I början är det fritt fram att ta så många bullar man vill, men sedan, när det finns en enda kvar, så finns det någon oskriven regel att man inte får ta den.

Den ligger där i mitten av bordet, men bara för man inte ska vara ohyfsad så tar man den inte. I en timme sitter alla och tittar på bullen, alla vill ha den, men av artighet så låter man bli. Jag tänkte ett antal gånger "Nu tar jag bullen... nu tänker jag ta bullen, jag är yngst och jag behöver bullen..." och i sista sekunden ändrar jag mig och låter bli. Istället somnade jag i en halvtimme sittandes, och när jag vaknar ser jag att Signe har bullen.

Fuck.




Olivia ser längre ut än mig där. Det beror på att jag böjt mig ner typ två meter. Men det är en fin bild förutom kameraskuggan.

Mys med Coca Cola. Jag tycker det är fint att Olivias mammas hårproduktsfläck på väggen syns på bilden.

Nu ska jag försöka sova. Ska upp och träffa Camilla imorgon tror jag. Godnajt.

7 kommentarer:

Alice&Ella sa...

gud vad roligt, det är faktsikt rätt mysigt i stockholm, i alla fall på sommaren...
Föresten så har du blivit utmanad på bloggen!

Kajsa Så Klart sa...

Du verkar ha haft det jätte kul i sthlm / uppsala. Jag har haft det kul hemma, hatr nördat sönder på chicken spelet. jag r nu oövervinnerlig ;) mohhhaha

StarShip sa...

Såå du fick din bulle tillslut efter "TAK-SNACKET" xD Haha, Det låter som att det va jätte lyckat! :)
yaay för din Adidas-trööja! :D
Och nått roligt, Linnéa har också sprungit och letat efter en Adidas tröja, fast en svart.. Och hittade en idag! =P
Jag gillar Olivias tröja, Jag ser en massa Alternativa människor med Zero trööjor! =O

- <333333333

Lillasyster Ellen sa...

Kajsa, du är INTE oövervinnerlig. I will bet you soon. Jag ska actually spela det nu. Tills jag spöar skiten ur dig.
Alice: Jag ska ta en titt på utmaningen ;)
Jenni: Hahaha, taksnacket is not the shit. Så tråkigt hade jag det, men det ska jag inte säga högt egentligen :P. Massa yeey för min adidaströja, jag lovar att flasha mycket med den när vi ses :D. Och den är ju svart, som sagt :D

Anonym sa...

Men herregud ellen, du måste lägga till att jag lekte Tillsammans när jag sjungade utanför slottet! SÅ oseriös är jag inte^^ Fulignbild på mig som vanligt... Hah, men kul hade vi iaf.

Anonym sa...

gallerian e bäst!:) plus för att du fick in mustig i texten

Lillasyster Ellen sa...

Gallerian är sämst! Jag dog när jag var där inne, fast det kan bero på att jag var halvdöd redan innan. Jag blev bara irriterad på att det var massa småbutiker med franska namn, skitirriterad verkligen! Men jag skulle nog behöva gå dit när jag var på bättre shoppinghumör xD