söndag 11 mars 2007

Ellen spelar sax

Varför låter det så töntigt när man säger att man har ont i armarna efter att ha spelat saxofon? Det låter inte lika accepterat som att man har ont i benen efter fotbollsträningen. Töntträningsvärk. Efter saxen. Well, så är fallet. Jag har ont i tummarna och i armarna och på insidan av munnen efter en heldag i Partille med min kära orkester.

Vi har suttit i något som såg ut som ett mini-industriområde (så kallat "Ungdomens hus") och krystat oss igenom låtar som inte haft en antydan till melodi och som antingen gått i sloooooowmotion eller überfart. Plus att det bara var jag och en från vår orkester som var B-saxofonisterna, alla andra var typ 16+ och hade spelat i 12 år.

Partilles orkester var skitbra på typ allt, men vi spöade dem med vår kick ass-klarinett, Magnus, som körde klarinettpolkan dubbelt så fort som den ska vara utan noter, helt solo. Respekt liksom. Och sedan har vi 20-åriga Lisa som är med i poliskåren, och har typ 14 år av tvärflöjtsspelande i bagaget. In your face, pattilleorkestern.

Lisa och Clara ser pimpiga ut.


Efter att jag och tenorsaxen Clara riskerat våra liv för att sno pepparkakor så fick jag och Jenni övertala proffssaxen Daniela att låta oss åka med i hennes pappas bil. Så det slutade med att fyra stycken fick sitta och knuffa på varandra i baksätet.

Nu ska jag skriva på min fantasyhistoria. Jag kommer hitta tusen saker som är roligare än det. Ciao.

4 kommentarer:

StarShip sa...

Haha, Amen! Ingen kan beskriva denna dagen så bra som du!

Sisyfos the pusherman sa...

Töntig träningsvärk. Jo den känner man igen. Jag har fått träningsvärk efter intensivt bowlande en gång.

Skriver du fantasy? Vore kul att läsa nån gång!

Anonym sa...

Hehe.."proffssaxen" =P man tackar! Värsta grymma beskrivningen av dagen ju! Och tum-värken känner ja igen =P... Ball blogg btw!

Anonym sa...

Very hot blogg girl! Jag skickade fan ett meddelande igår men det kom tydligen inte fram - bullshit!

Toppen sweety!