fredag 16 mars 2007

Ellen spånar om aggressioner


Nej, detta har inte blivit min nyttighetsvecka. Låååångt ifrån. Jag har nog aldrig ätit så mycket onyttigt och så lite bra saker som den här veckan. Varför äter man överdrivet mycket wienerbröd, kanelbullar, chokladbollar, muffins, godis och läsk bara för att man vill vara nyttig? Ofattbart. Nästa vecka blir det. Hrm.

Jag har i alla fall haft ett långt telefonsamtal med Olivia idag. Väldigt behövligt. När det finns så många saker som jag irriterar mig på som det finns nu måste man få ventilera lite då och då. Synd att hon bor 50 mil härifrån.

Jag har aggressioner på att det känns som att morfar kommer dö när som helst, och trots att jag knappt känner honom så påverkar det mig så himla mycket ibland. Jag hatar att folk i min närhet håller på med saker som jag själv föraktar, och jag tycker det är sorgligt att folk som jag gillar så himla mycket håller på att glida ifrån mig, och jag från dem.

Eftersom jag är så trött idag så ska jag bara spontanträffa Jenni vid Filmtajm och slösa pengar på film och godis. Sweet. Har träffats ganska mycket på sista tiden. Skönt att ha en klippa (väldigt kort klippa) att luta sig mot (snarare sätta sig på) när saker är jobbiga.

Dessutom vill jag ha en plattång och en klippning.

Annars flyter livet på ganska bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ellen, när du pratar om folk som håller på att glida ifrån dig, menar du mig då?

Från din dagiskompis

StarShip sa...

AAw Ellen, Jag känner mig enoooormt smikrad för att du nämner mig som din korta klippa som man alltid kan prata med, inte för att du nämnde att man kan prata med mig, eller... det kanske du gjorde... xD Aja, men det känns jätte bra att vi har haft tid att kunna umgås så mycket ett bra tag nu, Och att vi kan prata med varandra, för det gör vi. Ingen tyst minut med oss inte! xD Trevlig kväll!=D

Puss och kram, Din korta klippa! <3