måndag 5 mars 2007

Ellen glömmer, och gråter

Jag orkar inte.

Mina presenter till Kajsa och Mimmi som jag köpte i lördags låg inte kvar på Agnes gynekologmottagnings-städjobb.
De är spårlöst försvunna (hrmm..jag glömde ganska säkert påsen på Kungsportsplatsen). Och där rök typ tre miljoner kronor. Vad göra? Jag får baka något och ge dem en festis var. Personligt i alla fall.

Jag hade glömt att min saxofonlektion var inställd idag och fick därför gå hem i spöregn. Den där promenaden innan frukost gjorde visst inte minnet bättre.
Jag känner bara för att sparka på något riktigt stort när sånt där händer. Jag tänker strejka mot allt jobbigt och stanna hemma från orkestern bara för det. Och baka i fem timmar men inte få något själv.
Anna Skipper skulle ha jublat. Hon skulle sagt att jag skulle gå på ett karatepass för att få ut min aggressioner på den dumma presentpåsen. Nej, inte den här gången. Jag ska äta chokladbollar och gråta över att det regnar.

Doris - Grey rain of Sweden, kan en låt stämma bättre just nu?

2 kommentarer:

Jag, Hugh Grant sa...

jag seeer deeeej!

ska försöka börja uppdatrera min blogg ockska... men har inget internet där jag bor sa det är lite... jobbigt.

dessutom regnar det även i berlin.

Anonym sa...

Stacars lilla ellen, snyft... "/