söndag 4 mars 2007

Ellen idrottar

Vissa dagar får jag såna där hurtighetsryck.

Jag förvandlas till Anna Skipper och tänker nonstop på vad jag äter, och jag föreställer mig själv i ett Du är vad du äter-program och känner mig grymt duktig för att jag orkar springa i sisådär 5 minuter i sträck. Jag vill börja äta 5 frukter per dag, jogga varje söndag, börja på Friskis och Svettis, använda motionscykeln, stretcha varje morgon, pröva på yoga, äta mindre socker och göra sit-ups framför TV:n.
Den här motivationen håller i ungefär en dag tills jag inte orkar längre och börjar tycka att träning är sjukt överskattat igen. Idag har jag i alla fall utnyttjat min hurtighet med att jogga (gå) 5 km i en fruktansvärd, chockrosa, glansig 80-talströja inhandlad på Ebbes Hörna, försökt göra sit-ups och fuskarmhävningar PLUS cyklat 7 km på min mammas motionscykel.
Med Jenni.

Självklart måste man dokumentera när man för en gångs skull är riktigt nyttig.

Så här såg vi ut före joggingen. Glada och friska och övertygade om att vi skulle klara det utan att stanna.

Efter joggingen. Inte fullt så glada och friska, men känner man inte att hälsosamheten bara lyser från den här bilden?
Och okej, jag gick kanske en tredjedel av hela rundan. Men det är väl tanken som räknas?
Notera att jag bränt 35 kalorier här. På 4 minuter.

Imorgon har jag lovat mig själv att gå ut och gå innan frukost. Jag är Du är vad du äter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, ellen goes svettig ;)

Sisyfos the pusherman sa...

Haha, ja visst vill man vara så sund och kärnfrisk. Men det får inte gå för långt så man blir Fredrik Paulun och kan alla GI-tabellerna utantill..