söndag 8 april 2007

Ellens påsk är slut


Det är tråkigt att bli mätt.

Dagens I-landsproblem enligt vissa, men gud, vad det stämmer. Jag har just goffat tre kilo påskmat, påskgodis, två olika efterrätter och påskmust.
Inte konstigt att jag ser gravid ut.
Jag har deckat (däckat??) på soffan tre gånger av mätthet. Man får lära sig någon slags strategi för att kunna äta så mycket som möjligt. Typ äta, vila, äta lite till, sova, äta efterrätt, vila, äta godis, sova. Samtidigt så har jag märkt att det känns som att man har två magar. Två magsäckar liksom. En för mat och en för allt socker. För jag kan äta godis fastän min mage håller på att spricka.
Nu har vi vinkat av gästerna och festen är slut. Nu är det bara disken kvar. Och Alva då.

6 kommentarer:

god_knows sa...

Tjohoo, jag jobbar på mitt nya fläskveck som bosatte sig hos mig under påskhelgen :)

Jag tycker oxå att det är aasjobbigt att bli mätt, gör så här: En liten liten stund innan du äter så äter du typ nåt litet... lite coctai(ellerhurfandetstavas)-aktigt... som nåra oliver eller nåt... :D muuums. Då kommer väl magen igång... eller nåt.

fra alice

god_knows sa...

coctail mena jag. eller hur fan det stavas.

Anonym sa...

Visst är det sorgligt?
Påsken är min favorit, jag hanns inte måla ägg iår dock.

Lillasyster Ellen sa...

Åh, lovely att någon ny börjat kommentera! :D
Fortsätt med det. Om du nu ser det här..

Anonym sa...

hahha vilka problem man kan ha Ellen:P samtidigt kan jag svara på att ja man måste ha två magsäckar glass är man aldrig för mätt för:D

StarShip sa...

aaw, haha, "Nu är det vara disken kvar, Och Alva då" lät hur gulligt och kul som helst! =) Det är ju bra att ni har haft en trevlig påsk i alla fall! =D