fredag 6 april 2007

Ellen bevisar

Detta svarade Kitty Jutbring på frågan "Hur starade ditt intresse för mode?" i Veckorevyn:
"Det började med musikintresset, i högstadiet. En kompis tipsade mig om musikstilen indie. Jag förstod först inte varför jag skulle börja lyssna på indisk musik. Det visade sig att musikstilen indie inte alls hade med Indien att göra.
Det var en fantastisk värld som öppnade sig, med cool musik med bland annat Blur, Wannadies och Popsicle..."

Exakt, gott folk! Indie is cool. Not indisk musik, än en gång. Ni kan läsa om indiemusik här, här och här. Om ni orkar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är min granne på last.fm och har legat där på listan ett bra tag nu, så det var så jag ramlade in på din blogg :)

StarShip sa...

that's right... Kan nån förklara detta till min klass? Att jag inte lyssnar på INDISK musik.. Utan INDIE!

Anonym sa...

hihi du känner ju mej så de orkar ja inte;) men ja har ju lyssnat och sagt att det var bra:D så nu vet alla de så ellen slipper tjata:P haha

god_knows sa...

Ahaa, nu har jag placerat Indiepop, vad det är...
Nu vill jag f*nimej träffa dig snart. Vi rings eller hörs elle nåt.

// Alice

Lillasyster Ellen sa...

Klart vi gör ;)

Anonym sa...

HAHAHA! xD Jag skrattade högt. Så kul det lät xD