måndag 7 maj 2007

De tre vännerna och Ellen

Min omtalade bohemoutfit. I like! Imorgon är det gummistövlar i skolan som gäller.




Det börjar bli för varmt för att ha byxor.
Till och från, då och då. Vilket betyder att våren snart är historia och att sommarlovet är nära.
Visst. Det är skönt med sommarlov, men just nu kan jag inte låta bli att bara ha ångest. Jag måste börja planera vad som ska hända. Det får bara inte bli så att jag faller i jag-tar-det-som-det-kommer-fällan, så att alla är borta när jag har hemma och alla är hemma när jag är borta. Så blir allt pannkaka och jag har haft det tråkigaste sommarlovet någonsin.
Och alla ser fram emot det så mycket. Jag med till en viss del.
Men. Ja.
Let's boka in något med Ellen. Jag vill campa i Malmö. Till exempel.

Apropå ingenting. Helt plötsligt fick jag igår ett sms från Jenni där hon skrev "Majs, we are the majs". Oförstående som jag var skickade jag tillbaka ett sms där det stod "Bajs, you are the bajs" och låtsades förstå det roliga. Svaret löd "No Ellen, i'm the broccoli".

Men. Jaha. Är detta något slags gammalt internskämt jag inte minns? Kan hända. Men... sjukt. Jenni, jag blir lycklig om du förklarar.


För antingen är jag blåst eller så är du bara konstig.


Detta blir en osammanhängande text utan röd tråd känner jag, men jag måste helt enkelt berätta om när jag såg Spiderman 3 i lördags (tillsammans med klassisarna Sanna, Daniela och Johanna). Jag har som sagt inte sett de två första spidie-filmerna, men helt ärligt gillade jag den här ändå.


Men något som är mer intressant än filmen är toaletterna uppe vid baren i Bergakungen. Har någon varit där eller? Då vet ni säkert att de har skojat till det ordentligt med glastak och glasgolv och ljusslingor och shit, och om någon har bra minne vet man kanske att urinoarerna har en speciell avdelning som bara är avdelad med ett skynke!?

För detta upptäckte vi, och vår första reaktion var att vi kommit in på fel toalett. Men nej, det var en blandtoa, och skynket var inte ens fördraget.

Det var lite halvpinsamt när jag efter filmen går dit, samtidigt som jag försöker prata med Sanna i telefon försöker tvättar händerna och när det DÅ kommer in åtta killar, som direkt tystnar och stirrar på mig och är övertygade om att jag var fel (vilket jag inte var!). Sjukt jättepinsamt, jag kutade ut så fort som möjligt efter det.

Well ja yes. Ska nu massera mamma och få 100 kronor för detta lidande. I really will get rich.


Godnatten allihopa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så jävla pinsamt :O med toaletterna :P eller när huvvet dök upp i spegeln :O Jag skrek som in i helvete xD haha puss på dig ellen <3

Alice&Ella sa...

Ja gud sommarlov, ska verkligen försöka ta vara på lovet i år... Ska se fler konserter ska jag testa.
100:- är mycket pengar, önskar jag också hade någon som gav mig pengar för massage. Men häromdan tjänade jag och Ella 100:- på att panta burkar, fast det var inget kul jobb...
ha det så bra! :D

Anonym sa...

ang. massage av mamma:
det blev bara 25 minuter,ellen var för trött.
regler för att få full betalning: massören/massösen får inte klaga under tiden, inte heller pusta och stöna och säja att det är tråkigt.
massören/massösen får inte stanna upp i masserandet och tänka på annat. det är att visa oengagemang och är oacceptabelt. om något av ovanstående inträffar blir det avdrag!
massören/massösen ska för att erhålla full betalning(100:-/tim)
visa prov på uthållighet, gott humör, vänlighet och diskretion(dvs inte kommentera fettvalkar eller andra skavanker, eftersom den masserade kan känna sig sårad)
massören/massösen bör vinnlägga sig om att, i den mån han/hon överhuvudtaget pratar, fälla uppmuntrande och stödjande kommentarer.
Annars: AVDRAG!!!!!