tisdag 29 maj 2007

Ellen skrattar

Jag vet att citat och saker som har hänt egentligen bara är roligt när man är med själv, men detta var faktiskt... väldigt kul enligt mig så, ja..
Idag var det nämligen en klass sexor hos oss som hälsade på, för att de skulle börja i sjuan i vårt eftertraktade arbetslag med det klatchiga namnet "Entreprenören". Det var förstås stor uppståndelse hos oss och efter ett antal minuter kom Kicki in genom dörren till klassrummet, där ett tiotal från vår klass satt.

Kicki (anfått): ALLIHOPA! Lyssna! Det... är... en.... EMO... i den nya... klassen!
Alla: WHAT? Inte en emo! Är det säkert? Hur ser den ut?
Kicki: Typ sjukt svart hår. Asså den är jätteemo.
Åsa: Först alla fjortisar i den där klassen, och nu en emo också!
Elin: Ja, vafan ska vi göra?
Jag: Vart sitter den?
Kicki: I klassrummet bredvid!
Daniela: ...Jag anser att vi ska tjuvkika på den!
Åsa: Vi kutar!
*Alla springer in i kopieringsrummet och tjuvkikar in genom klassrumsfönstret*

Det där med emosar börjar gå lite överstyr. Fast det är fortfarande väldigt jättekul. Hahahaha. (Och jag är medveten om att vi kallar människan för den, det är det som är kul enligt mig)


(Idag är det en vecka kvar tills jag åker. Sjukt)

6 kommentarer:

StarShip sa...

Finner det inte så jätte skoj, har dåliga aningar om att kalla "Emo's" för "den"..som om det var ett djur? Min barndoms kompis är en "den"!

Lillasyster Ellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lillasyster Ellen sa...

Det var det som var skämtet enligt mig, och vi gör det liksom inte för att vara extra taskiga, utan detvar ett skämt. Och det finner jag roligt.

Anonym sa...

hihi de roliga va ju att alla blev helt intresserade och va tvungna att springa och kolla lite diskret:Pnihihihi

twixad sa...

det är fel, jag kallar inte folk emo i onödan när man inte är emo, det kan man inte vara. Jag sa inte emo. Jag ändrade mig . Förlåt att som kallar sig "emo" det är inget fel att vara det, bara positivt ")

Lillasyster Ellen sa...

men orka denna ständiga diskussion om man får kalla emomänniskor emo eller inte!? det är väl klart man får? om folk får kalla folk hiphopare utan att bli påhoppade skulle väl dettai nte vara ett problem? de som är så kallade "emo" tar antagligen inte åt sig O_o. dessutom är det ett skämt. och de som nu väljer att vara halvt humorbefriade får väl vara det då.