måndag 4 juni 2007

Ellen älskar Andrea och hatar sommaren

Jag började nyss grina när jag läste det här. Bara för att det är så helt jävla perfekt skrivet. Det är precis så här jag känner. Bara att jag inte vågat prata om det med för många, av anledningen att jag inte vill verka som ett nervvrak utan liv. Fuck vad fjantigt av mig. Detta är i alla fall hämtat från Andreas blogg.

"Det är ju faktiskt sommar nu!
Och om 5 dagar har vi avslutning.
Det känns som om allting exploderar i början av juni, alla kastar sig ut för att hitta en sommarflirt, alla har bikiniångest på hög volym och det är så många måsten om att man SKA ha kul.
För fan, det är ju sommar, man ska ju vara på coola beachfester, man måste hitta någon snygging att strula med, man ska vara skitsnygg, smal och sommarblond - annars är man ju inte värd att räkna med.
Men jag då?
Jag som aldrig kommer bli sommarblond, inte är pinnsmal och faktiskt är för blyg för att våga gå fram till någon som jag gillar.
Visst, jag älskar sommaren. Men här är det så fruktansvärt höga krav.
För att inte tala om när vi nu kommer tillbaka till skolan, när vi är 14, när vi faktiskt går i åttan. Då ska det synas att den här sommaren, har varit sådär superfantastisktjättekulochromantisk. Annars är man inte värd ett skit.
Men jag tänker skita i allt det här. Jag vägrar ha ångest för att mitt liv inte är världens mest spännande, eller för att jag förmodligen inte kommer gå på skitcoola beachpartys, i sommar heller.
För jag orkar inte vara stressad.
För mig räcker det faktiskt att vara i stugan, ha fest hemma hos mig (jag ska faktiskt ha det i år!), och vara med mina vänner. Sen blir jag väldigt glad ifall jag faktiskt skulle hitta någon new love men det räcker att få en blick av en söt kille i skivaffären när jag provlyssnar på en skiva med Weezer.
Jag tänker stå för att jag inte är så fantastiskt wow-cool-perfekt - och för att jag faktiskt trivs ganska bra som det är.
Hur ointressant jag än är."

Jag får gåshud. Du är så fucking bra Andrea. Jag bestämmer härmed att vi ska träffas i verkliga livet. Nu grinar jag igen.
Åh vad härligt det är med hormoner och humörsvängningar.
Nu tycker jag vi ger puberteten en applåd!

7 kommentarer:

karin sa...

Jo humörsvängningar och hormoner är helt klart bland det bästa! Lite synd att man inte är tonåring längre. Eller kanske tur. Sen kommer andra ännu roligare svängningar.

Fin text tycker jag också!

Anonym sa...

www.isalisa.se/ellen och så högerklickar du på texten och sparar mål som... och lyssnar. Världens bästa sommarlåt.

Ha det så kul i Kroatien!

Anonym sa...

måste säga att jag också håller med henne, fast istället för det där med pinnsmal, så får väl jag skriva att alla blir bruna utom jag?
Aja, ha det superduperkul i kroatien!

Anonym sa...

Tack, jag blir rörd!
(Och jag håller med. Fortsätt bestämma saker.)

Anonym sa...

Och just det - ha det grymt bra i Kroatien!

god_knows sa...

Hoppas att du har det bra nu, din lyckans ost (så kan man säga va?).

Alltså JA. Andrea är så Fucking Bajs Bra.

Puss från Alice. försöker ringa dej. Konstigt att du inte svarar när du inte är hemma.

Anonym sa...

älskar den texten!känner igen mig som fan.