onsdag 20 juni 2007

Ellens sommarönskelista

Hej.
Ångest? Ja. Fortfarande? Definitivt. Men. Kan det inte sluta snart? Tydligen inte.

Jag har haft det kul. Jag har träffat Tintin från Falkenberg, jag har råumgåtts med Mimmi innan hon stack till Koster och jag har varit på middag hos Daniela. Men ändå. Ångesten flödar fritt, fortfarande.
Jag åker i övermorgon och ska tydligen vara borta i typ tre veckor (där, mitt bland alla dagar, ska jag campa med Olivia i Malmköping. Det blir av!), och sedan ska jag till Uppsala och sedan cykelsemester (jag orkar inte i år igen) och sedan jättemycket mer.
Jag vill ju egentligen bara vara här. Träffa människor jag inte träffat på länge och typ... jag vet inte. De två dagarna innan jag åker råkar alla vara borta eller upptagna - precis så jag visste att det kunde bli.

Trots att - eller kanske för att - jag har ångest över sommaren, så ska jag göra en liten lista över vad jag hade för planer inför sommaren för några veckor sedan, och såna saker jag ska göra.

* Campa med Olivia i Malmköping
Check! Det blir av, helt underbart. Jag längtar. Förresten, just nu sitter Olivia och piercar sig. Väldigt läskigt.

* Campa med Elin i Malmö
Nej, antagligen blir det inte av. Synd, det skulle varit ett fint minne att prata om.

* Våldgästa Mimmi på Koster
Check - jag kommer till Koster någon gång i sommar. Stackars arma Mimmi som sitter ute på en öde ö och hatar alla, samtidigt som hon jobbar på ett tråkigt jobb. Jag kommer snart, jag lovar!

* Lyckas få med sig någon ut till Djupesund
Den här punkten håller på att diskuteras just nu. Jag har bjudit in i stort sett alla mina kompisar, bara för att vara säker på att i alla fall en kommer. Jag vet inte hur det blir, men jag hoppas det blir så. Det är ju faktiskt ganska charmigt med myggorna, det oanvändbara utedasset, huset utan el och den 250 år gamla bryggan. (alla som säger att ni har värre utedass än jag - det är lika bra att erkänna er besegrade. Ingen slår utedasset på Djupesund).
Ingen som inte varit på Djupesund vet hur det är att uppskatta en vattentoalett.

* Gå på Liseberg åtminstone en gång i år
Förra året gick jag inte dit en enda gång, så nu är det väl dags antar jag. Men inget läskigare än Flum-Ride ska åkas.

* Träffa Elin och hennes land
Jag måste åka dit i år. Så är det bara.

* Grilla typ... i alla fall två-tre gånger
Jag vet inte. Väldigt dålig punkt, men väldigt viktig punkt. Ellen ska grilla. Yes det ska hon.

* Ha minst ett knytkalas
Åh, knytkalas i mitt hjärta. Jag ska verkligen försöka ha ett, eller åtminstone gå på ett.

* Träffa Andrea
Jaa, Andrea, hur hade du tänkt att lösa situationen? Det är du som ska komma till Göteborg, kom hit och kontakta mig så kan vi träffas och dricka te.

* Vara så o-fjortis som jag brukar, och inte inbilla mig att det är mer okej att vara fjortis på sommaren
Hahahahaha. Också en otroligt viktig punkt. Ellen tänker fortfarande inte kröka eller skrika högt och jobbigt på bussar. Men hon tänker definitivt fortsätta prata överdrivet ofta om sig själv i tredje person.

* Den sista väldigt nödvändiga och diplomatiska punkten: Hinna träffa alla de människor jag gillar och som är värda att träffa, ni får uppdraget att förgylla min sommar

Nu hade jag tänkt att sola en stund innan syster Agnes kommer och äter middag med mig. Lite bra med sommaren i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh nej inte ellen!:P de e mer okej att vara fjortis på sommaren i alla fall säger en av mimmis koster lagar det!

Anonym sa...

Vilken teckemstil har du på varje ny sommar-ska-göra grej ?

Anonym sa...

ELLEN, vill träffa min älskade ellen <3

Anonym sa...

Oh ja, vi ska träffas och dricka te! :D