torsdag 2 augusti 2007

Ellen minns

Olivia min vän. Du hade inte glass i näsan.

Bara för att jag har så tråkigt just nu tänker jag tvinga mig själv att komma ihåg vissa stunder då jag skrattat så jag hållit på att dö - mest för att inte gå under av tragiskhet och depression just nu.

Tyvärr kommer jag inte på så många konkreta exempel. Typ bara när jag var i Malmköping (där alldeles för många citat som skulle kunnat bli klassiska glömdes bort), då Olivia utbrister:
"JAG HAR GLASS I MIN NÄSA ELLEN KOLLA HAHAHA GLASS!!! ...Ojnej, det var visst snor..."

Eller på Koster då den jävla engångsgrillen inte tändes, och jag och Mimmi fick peppra med tvåhundra tändstickor och en hel kartong för att få den att brinna. Och när hon tappade en bricka hon skulle tvätta i havet och fick hoppa i och hämta den.
.
Eller när Jenni nös och fes samtidigt. Det var kul.
.
Och när tre stycken hoppade på mig på Donsö när jag var skittrött och Mimmi tog bild. Jag minns, jag minns.
.
Jag minns också de otaliga energiska msn-konversationerna med Olivia som slutat med att jag suttit och gråtit av skratt. Jag har en sparad på datorn från förra hösten, då vi diskuterade om jag kunde komma till Uppsala, men gled in på ett sidospår:



Kungen säger:
det skulle ju gå om två eller tre veckor...seriöst

olivia säger:
mm, jag funderade på novemberlovet, men då kanske vi ska upp till kiruna om det går för min farmor..


olivia säger:
asså, PLANERIIING


olivia säger:
jag dör på det


Kungen säger:
jag meeeeed!


Kungen säger:
om man bara kunde skippa all planering och göra det man fucking ska göra istället.


olivia säger:
det ska jag göra när jag blir större


olivia säger:
jag ska bli boheeem


Kungen säger:
jag ska ocksååå. jag ska vara en "fri människa" och gå runt barfota och ha för korta slitna byxor

.
olivia säger:
oooo, vad vi ska vara free spirits och bara låta moder jord förse oss med allt vi behöver och typ sluta med pengar och.. och..jag blir helt till mig

Kungen säger:
och vi ska bara äta råa grönsaker och frukt som fått falla själv


olivia säger:
oooh, ja


olivia säger:
och typ stå och sälja våra makrobiotiska grönsaker och fallfrukt på nåt torg. "betala i kramar och goda tankar".


Kungen säger:
och vi ska inte bry oss om VÄRLDSLIGA saker som kläder


olivia säger:
neeej, vi går runt och bejakar våran animalistiska sida


olivia säger:
NAKNA!

.

Kungen säger:
....jag kommer inte på någon bra slutreplik på det.


Jag funderar på att spela Sims men det känns nästan FÖR ensamt. Eller så skiter man i att det gör det och spelar ändå. Ja det gör man.

Jag har ett myggbett i armvecket och längtar efter Way out west. Och så saknar jag alldeles för många människor. Kom och köp tårta med mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ellen du är för underbar <3

Anonym sa...

du skriver som en kung !

Anonym sa...

Ska du gå båda dagarna på Way out, eller bara n ?

Lillasyster Ellen sa...

Tack!
Anonym: Jag ska g� p� b�da dagarna. :D