fredag 5 oktober 2007

Ellen skriver om att skriva

Alltså stackars min blogg.
Den får verkligen lida för att jag är så oinspirerad nu för tiden.
Jag gillar verkligen min blogg. Men det är något som liksom... sitter ivägen för att jag ska ta steget och skriva.

Och det absolut ointressantaste som finns är att skriva om att man inte skriver, och defintivt att skriva om att skriva om att man inte skriver. Och så vidare.
Så nu tänker jag hoppa över det så gott det går.

Just nu sitter jag och kämpar med att min last.fm ska bli uppdaterad.
Belle and Sebastian - Stay loose är en låt som man borde lyssna på lite oftare. Och Jens Lekman är en person som jag kanske skulle prata om lite mer sällan. Men han är så jädrans bra att jag måste få utlopp för det på något sätt.

Har varit på min konfirmation idag, och där finns ett antal människor som är... låt oss säga nästan lika ointressanta som när man skriver om att man inte skriver.
Och lite smått irriterande.
Men annars är det helt okej. Jag har fått en egen bibel nu också så nu känns det ganska bra.

Nu ska jag gitta till Olivias nya lya och äta godis. Lyssna lite mer på Belle and Sebastian och prata lite mer om Jens Lekman.
Och så får ni visa på något sätt att ni vet att morrisseyärintebög.blogspot.com lever igen.
I faderns och sonens och den heliga andens namn.
Kram och hejdå!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade till din blogg från utterungarna i GP för längesedan, och läser den ofta. Så, Det är några som läser din blogg. Jag tycker den är rolig och faktiskt väldigt kul att läsa. Även om du skriver om hur tråkigt det är att skriva om att man inte skriver. Uppdatera oftare!

Anonym sa...

Alltså, det ÄR Alice som skriver, men eftersom att jag numera inte har nån ickecpblogg så måste jag kommentera anonymt. harkel.
Skulle bara säga att jag aldrig missat ett enda av dina inlägg. för du skriver bra Ellen, det gör du verkligen. Och By the way så får vi träffas snart. Ring mig eller nåt.

Anonym sa...

Ellen, Ellen. Vi tänker alltför lika. Jag läste det här efter att jag skrivit mitt inlägg den sjunde oktober.
Och än en gång slås jag av detta... likhetstänkande.

Lillasyster Ellen sa...

Men. Gud. Det är ju helt sjukt. Om du inte hade läst mitt inlägg innan du skrev ditt och typ omedvetet kopierat det så är det helt sjukt.
Alltså gillar jag ditt sätt att tänka.
Och jag läser din blogg hela tiden. Jag tycker vi tar den här saken i egna händer och går mot den oinspirerade strömmen och BÖRJAR BLOGGA. Jag mår bra av att blogga. Iaf bättre. Alltså borde jag göra det oftare. OCh det ska jag göra.

Anonym sa...

fortsätt fortsäätt :D:D men .. vilken konfirmation går du i nu igen ? (: puss<3

Lillasyster Ellen sa...

haha, i domkrykan xD
fast liskom vi har det inte i domkyrkan utan i en mobad kyrka vid ullevi ungefär.