onsdag 14 mars 2007

Ellen töjer (och lyssnar)

Nu sitter jag med ett par vanliga strumpor och ett par tjocka strumpor i mina minimala skor, för att försöka töja ut dem.
Jag var idag i affären för att se om ett par i storleken större var bätte. Dessa glappade istället, och biträdet fick pröva med ett antal olika sulor i skorna, för att se om det gjorde det bättre. Vilket det givetvis inte gjorde. Vi kunde konstatera att min vänsterfot är större än min högra, eftersom när en sko satt bra på högerfoten såg min vänsterfot ut som en tillknycklad korv eller något. Hm..

Idag har jag i alla fall träffat Johanna från min förra klass. Det var ju typ två år sedan sist, så det var sjukt trevligt att träffa henne. Hon är den enda jag kan stå ut med från förra klassen förutom Kicki. Jag spenderade mina allra sista pengar på dyr men god fika på Fröken Olsson idag. Så jag är pank till den 20:de. Inte inte bra. Jag är redan sugen på godis.
Varför varför varför är socker så gott? Save me from sockerberoendet, någon!

Lyssnar på The Shins och tröttnar aldrig. Jag vet inte vad det är med den musiken som får mig att kunna lyssna sönder låtar tills de borde vara helt utnötta, men som fortsätter att vara så knäppt bra. Gone for good är fortfarande så bra att jag får gåshud, och det är ovanligt för en låt som jag har lyssnat så mycket på.
Det måste ju bara vara bra.

1 kommentar:

god_knows sa...

Ellen, du delar sockerberoendet med oss.
Alva älskar delicatobollar och Alice älskar.... spritgodis