tisdag 3 april 2007

Ellen listar

Jag är lite anti-blogglistor, men jag tänkte prova på en liten kort sak för att se om det är så hemskt som jag tror det är. Här kommer en lista i sann Bäst just nu-anda.
Enjoy!

Dagens låt: Den riktiga versionen av Franz Fredinand - Walk away. Så jävla bra.
Dagens dusch: Ingen dusch idag. För lite tid imorse.
Dagens frisyr: Typ tråkigt utsläppt helt rakt och ovolymigt hår.
Dagens smink: Stressigt pålagd och ganska vanlig.
Dagens klädsel: Blåa manchester-cheap monday, grått Topshop-linne, svart Vero Moda-kofta, Adidaströjan, nya pärlarmbandet, mammas halsband, mammas sjal, Bikbokjackan och min vanliga Topshop-väska. (Detta känns så härligt modebloggigt. Jag vill mer!)
Dagens händelse: Fika med Lisa.
Dagens planer: Nu är ju dagen slut, men planerna var i stort sett att träffa Lisa och sedan hälsa bror Ivar välkommen till Göteborg.
Dagens vill ha: Plattång, klippning, slingning. Plus en miljon skjortor och tröjor och linnen. Och en biljett till Way out West förstås. Någon som har 1200 spänn att ge mig?
Dagens saknad: Jag saknar Olivia igen *fäller liten tår*
Dagens drog: The Strokes - Heart in a cage. Jag har repeatat den för länge nu. Men fuck vad bra den är.
Dagens tråkigaste: Att åka till Stigbergstorget för att bowla och mötas av en skylt som säger att det inte öppnar förrän en och en halv timme. Jippie liksom.
Dagens finaste: Att Alva ska bo hos mig under påskhelgen, och alltså fira påsk med oss. Välkommen till familjen!
Dagens måste: Inget måste tror jag. Förutom att jag blev tvingad att följa med och handla med mamma (efter utpressning med köp av godis).
Dagens dricka: Jag inser nu att jag inte druckit något annat än vatten idag (trots att jag ville ha påskmust mer än allt annat). Så...vatten?
Dagens mat: Ciabattan på kaféet, och kycklingen mamma gjorde.
Dagens sjuka: Kajsa har lärt sig åka moppe. Och Jenni har färgat håret rosa!
Dagens kärlek: Nya Veckorevyn! Jag älskar när jag får nya VR. Allt blir lite bättre då.
Dagens mående: Ganska bra. Jag är glad.

Imorgon ska jag träffa Kajsa och Mimmi ett tag på stan. Sedan får jag se vad som händer. Jag får väl typ ringa runt till mina kompisar och ba eeeh, hej jag har inget att göra vill du umgås med mig och alla ba nej det vill vi inte och har inte tid och jag ba nähä fan och går och dör.
Ehm..

2 kommentarer:

Anonym sa...

iiik :D finfint uttryck :D <3

Anonym sa...

bra lista gumman :D
håller med dig med nästan allt!
puss