tisdag 3 april 2007

Ellen visar upp

Iiiik, jag har blivit utmanad av Alice S att visa vilka låtar jag har på min mp3. Jättekul för vissa, mindre kul för andra. Väldigt kul för mig!
Och för att räta ut alla frågetecken berättar jag nu en gång för alla - indiepop har nada med Indien att göra. Och min musikstil är inte tråkig och konstig. Den är normal och bra.
I alla fall, här kommer den alldeles för korta listan på mina låtar:

The Strokes - Heart in a cage
Pixies - Debaser
Pixies - Dig for fire
The Strokes - Soma
CocoRosie - K-hole
CocoRosie - Noah's Ark
The Beatles - All you need is love
The Beatles - Help [Version]
Pulp - Disco 2000
The Knife - Heartbeats
Jarvis Cocker - From A to I
Weezer - Hashpipe
Doris - Did you give the world some love today, babe?
The Strokes - Take it or leave it
Pixies - Levitate me
The Knife - Silent shout
Pixies - Monkey gone to heaven
Pixies - Where is my mind?
CocoRosie - South 2nd
Weezer - This is sush a pity
The Beatles - Norwegian Wood (This bird has flown)
Jarvis Cocker - I will kill again
Jarvis Cocker - Tonite
Primal Scream - Country girl
The Knife - Marble house
Weezer - Island in the sun
The Knife - Forest families
Pixies - Velouria
Pixies - There goes my gun
CocoRosie - Tekno love song
The Beatles - Ticket to ride

+ Hela Arctic Monkeys och Amy Winehouse nya skivor.

Shit vad intressant!

6 kommentarer:

Alice&Ella sa...

cocoRosie spelar i sommar på way out west... Vad bra att du gillar the knife, jag trodde inte du gillade dem... :P
Jag tyckte i alla fall att det var jätteintressant lista!

Lillasyster Ellen sa...

Jag vet att CocoRosie spelar då, jag vill så sjukt gärna se det. Idag släpps biljetterna! :P
Och jag har gillat The Knife länge, det har till och med pratat om. :)

Alice&Ella sa...

Biljetterna kostar 1200! vad tänker de med egentligen?

Anonym sa...

vilken låt va de ja lyssnade på Ellen?

Lillasyster Ellen sa...

Heart in a cage, den första, som jag sprider runt till alla nu. Den är så JÄVLA bra! :D

god_knows sa...

Hm... aldrig hört den...