torsdag 31 maj 2007

Ellen är ekologisk

Jag har verkligen fått en sjukt stor kreativitetsboost idag, när jag för första gången tryckt något på en t-shirt. Det nya märket Ekoellens Collections har skapats idag, av ingen mindre än mig! Jag är helt... kreativgalen!

Här är den nytryckta, alldeles alldeles underbara t-shirten!




Eh. Tröjan är tryckt på en oekologisk tröja med oekologiosk färg, men det är ju tanken som räknas. Jag har bestämt att göra ett antal t-shirts och linnen, om någon liksom skulle vilja ha någon. Bara för att det är kul. Jag ska sätta en färgglad lapp med Ekoellens collections på tröjans nederkant.
Herregud vad nördigt härligt detta är.
Jag och Mimmi kom också på den strålande idén att göra trosor och trycka "Gjord av färska råvaror" på baksidan. Man kan också lägga till "Utan tillsatt socker", om man vill.
Jag har köpt kläder. Och hittat en skolavslutningsklänning. Jag är glad som tusan. Nu ska jag försöka göra alla de jobbiga saker som jag måste göra.

10 kommentarer:

Alice&Ella sa...

Grattis Ellen, kreativitetsboosten är en av de bästa känslorna!!
skitsnygg tröja, var den jobbig att göra?

Sisyfos the pusherman sa...

Snygg tröja! Du får trycka en åt mig också :). Large.

Lillasyster Ellen sa...

Sjukt att du kommenterade just när jag trycxkte upp kommentarsfönstret :O. Men tack! Jag har large på den där tröjan så att den blir pösig, men jag vill gärna trycka till dig med. Ser du att det är en knapp där? En knapp! Undebart.

Lillasyster Ellen sa...

Den tog ungefär två timmar att göra, men jag tryckte på en köpt tröja, så... lite fusk är det. Det jobbigaste var att skära ut bokstäverna i papper, eftersom det var så många runda former. det tog ju typ upp det mesta av tiden.

Anonym sa...

ellen ja har redan beställt!:D
fia vill också ha!:D

StarShip sa...

Maaaaaah, fint,fint, massor av fint! :D

Anonym sa...

Fetingsnygg tröjan blev! Vet inte om du försökte ringa igår, jag var ute och promenerade av mig koffeinet och fick idé till novell.

Lillasyster Ellen sa...

Ojförlåt, jag glömde att ringa. Ska ringa idag? Innan jag åker? fatta att jag åker om... *räknar på fingrarna*...17 timmar. Psyko. Jag är inte inställd på det. Alls.

Anonym sa...

Ellen, Rätta takter!!!

// ALICEOALVA

Anonym sa...

ELLEN, säg till när du har tid att göra till mej ! :) älskar dej mktmkt<3