söndag 2 december 2007

Ellen and the swedish winter.

Hallå hallå hallååååååå. Det är december!
DECEMBER!
Jag kan inte förstå det. Jag hänger inte med.
December.
Det känns knappt som att hösten börjat än.
Jag vet inte vart den tog vägen.
Vad fan uträttade jag den här hösten? Vad hade de här tre månaderna för mening över huvud taget?
Nu börjar vintern. December. Julen. Nyår. (Herregud är 2007 snart slut? Vart tar tiden vägen någonstans?)
2008. Mitt år.
Det ska bli ett bra år. Jag ska göra roliga saker. Träffa människor jag vill träffa. Lära känna människor jag vill känna. Åka iväg till hittills obestämda platser.
Jag ska lära mig sy. Jag ska få asbra betyg. Jag ska bli snyggare. Jag ska resa. Jag ska bli ett proffs på musik. Och jag ska på ett antal konserter.

Jag ska kanske börja måla när jag väl är igång? Skriva poesi? Bli politiskt aktiv? Börja i en dramagrupp? Börja träna i tid inför beach 08? Börja spela hockey? Curling?
Jag ska utvecklas som människa. Mogna. Inse saker. Förstå. Bli världsvan.
Ja, sannerligen. 2008 är mitt år.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag håller med dig, jag ska också bli bättre människa 2008.

Anonym sa...

Jag är också på.
(Jag säger inte alls så varenda år, nejdå...)

Anonym sa...

Jag läste jätta gammla inlägg för jag letar efter kycklingstuds spelet, och jag gråter av skratt. Seriöst, jag gråter.
Din mamma skulle upp någon, så blanda hon ihop personen med en parkeringsautomat. Och det finns ännu mer sånna knasiga saker, jag dör :P

Anonym sa...

Haha har också funderat på att uträtta saker det här året, göra det jag verkligen vill och sluta vara arg och ledsen över småsaker som inte har någon som helst betydelse i det stora hela. Vi kan ju hjälpas åt, kommer titta till dig å se hur det går med allt som du ska hinna med, Har du gjort en tidsplan eller skrivit in i 2008:as kalender när var och hur allt ska göras?:p pussar

Anonym sa...

tänk på M också. det är lätt att glömma.